lagu buat perantau

Friday 26 December 2008

DULU..aku di sini..

Assalamualaikom w.b.t....

Kepada sahabat2 yg melayari blog ni,sy ingin bertanya satu soalan yg biase sgt di ajukan kepada org2 lain..Sahabat semua sehat??huhuuu...buat pengetahuan korang semua ni adalah first time aku nk menceburkn dri dlm dunia blog..atau pon blh di katekan bru nk jinak2 cube mengarang satu artikel..hmmmm..

Memandangkan ni hasil word aku yg pertame,jadi andai ade kesilapan kalimat,tersalah bahase mahupun ayat2 yg kurang sedap di dengar,,aku mintak maaf byk2 k...

Maka...(hehe) di sini aku nk bgtau ape yg aku cube maksudkan tntang title aku tuu.."DULU aku di sini"..sebenarnyer tak de pe pon,just nk cite kisah kehidupan aku masa aku blaja kt madiwa dulu sampai la aku fly kat negara yg disanjung ni..iaitu Egypt (bumi Anbiya')..

Kat sini aku nk cite tentang org2 yg sentiase bersama aku dlm menempuhi ranjau kehidupan sebagai seorang pelajar..sape lagi klau bukan ahli bait aku,diorg la yg amat mengenali aku ms di madiwa dlu..







So....ini la ahli bait aku masa kt madiwa dlu...heheee..





Hmm..yg ni yusof a.k.a ucop..dalam umah aku die ni yg paling tue antare kt org..umo die tak silap aku 26@27,aku tak bape ingt la,maklumla dah lame tak jumpe..huhu..so die la abg long kiteorang..die ni la jugak yg byk ajar aku tntg hidup berdikari..ape segalanyer, die la yg akn bg tunjuk ajar..smpai la aku mampu berdiri dgn sendiri..thankz bro..wa tabik lu..skrg ni die sambung master kt UKM dlm kos dakwah&psikologi tak silap aku jugak..huhu..status die plak masih single lg..tp tak taw la plak dh berpunye ke blom..hahaa.








Yg ni plak my bro yg sentiase dgn penampilan die..mesti la maw bergaye..hehehe..ni zamri a.k.a ajam..umor die 25..status die tak salah aku die ni dah bertunang..sbb die ade suh aku blik taun depan sbb die nk aku dtg kenduri kawen die..mudah2an sampai hajat ko bro..ms kt madiwa dlu die ni la roomate aku..yg mementingkn kebersihan bilik n rumah..hahaa..aku sk lepak ngan die sbb tak kering gusi klau dgr die sembang..klau aku dok sebelah die bersembang tp die punye ckp smpai umah sebelah blh dgr..hahaha..tp bro ko mmg best..memahami n slalu tolong aku..trime kasih byk2 bro..jasamu akan ku kenang smpai ble2..








Ehem..ni Muhammad Redhuan a.k.a wan sober..bro aku yg sorg ni plak,klau dlm umah ktorg die la paling simple,sempoi,slumber n sk wt tak taw jer..ngan die la aku paling rapat..klau jln2 gi mn2 msti ngan die..hehe..umo die 24 maybe..huhu..tp antare ktorg hnye die je yg da kawen..sedih gak aku sbb tak dpt nk dtg walimah die..ape2 pon aku doakn semoge ko bhgie dunia akhirat bro..u ar my bro..


hehe..ni la aku..afzi..gelaran aku byk..ade yg pgl apze,zi n mcm2 lg..tp aku tak kesah mn2 pon blh jnji tak buruk..umo aku 22..budak bongsu dlm umah..kt umah aku la yg selalu jd bahan..kejap2 afzi,kejap2 afzi..ade je kerenah bro2 aku ni..sbb kn aku paling mude so aku pon dgrla ckp diorg selaku yg paling tue dr aku..hahaaa..ape2 pon diorg ni la yg selalu membele aku..huhuuu..:D



Jadi..sahabat2 sekalian..ni la kehidupan aku dlu yg byk mendidik dri aku dlm menempuhi khidupan ni..wlaupon aku n diorg dh jarang contact sbb sibuk ngan hal masing2 tp bukn bemakne ktorg lupe akn kenangan ktorg dlu..ape yg buat kita saling ingt mengingati adalah atas name "PERSAHABATAN"..

Dalam hidup ni bg mereka yg ade kawan,teman,sahabat,kekasih (maybe)..hargailah mereka ini..tanpe mereka kita tak kn dpt berjalan sejauh ini.. "Janganla cube dapatkn ape yg kite sayang..Tp sayanglah dengan ape yg kite ade"..

SAHABAT??nak taw?? tgu post aku yg akn dtg...heheheeee..salam buat semua..byee,,bravo...;)

No comments: